آيت الله فاضل لنکراني با انتقاد شديد از سكوت دولت هاي اسلامي:امروز، تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته است 

يزدفردا ـ حضرت آيت الله فاضل لنکراني در ديدار با طلاب حوزه هاي علميه سراسر کشور شركت كننده در ششمين اردوي تربيت معلم قرآن، گفت: روشن است که طراحي عمليات رژيم صهيونيستي بر ضد مردم لبنان از قبل تحت فرماندهي آمريکا و با موافقت دولت هاي اسلامي منطقه بوده است.


به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا به نقل از پايگاه رسا، حضرت آيت الله محمد فاضل لنکراني، در ديدار طلاب حوزه هاي علميه سراسر کشور، شرکت کننده در ششمين اردوي تربيت معلم قرآن کريم، با اشاره به حوادث مهم جاري در لبنان، مقاومت نيروهاي حزب الله را تداعي کننده فرمايش پيامبر اکرم (ص) درباره امير المومنين امام علي (ع) در برابر عمروبن عبدود دانست و افزود: امروزه همين طور است که تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته است.
وي ضمن انتقاد شديد از دولت هاي اسلامي منطقه گفت: روشن است که طراحي اين عمليات از قبل تحت فرماندهي آمريکا و با موافقت اين دولت هاي بي تفاوت بوده است.
اين مرجع تقليد ادامه داد: اين دولت ها بدانند که در آينده اسراييل به مقابله با آنان هم خواهد پرداخت.
وي بر لزوم وحدت بين مسلمانان تأکيد کرد و وظيفه علما و جهان اسلام را بيداري بيش از پيش و توجه به شرايط بسيار حساس امروز اسلام دانست و افزود: همان گونه قبلا در پيام مربوط به لبنان گفتم امروزه دشمنان نقشه هاي فراواني براي از بين بردن اسلام طراحي کرده اند.
حضرت آيت الله فاضل لنكراني از همه مسلمانان خواست تا از هر طريق ممکن حزب الله و مردم مسلمان لبنان را ياري نمايند و اظهار داشت: قطعاً اين امر مرضي پيامبر اکرم (ص) و امام عصر (عج) خواهد بود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، اصلي ترين منبع احکام شرع و آموزه هاي دين ما را «کتاب الله» دانست که مورد توجه خاص تمام فرقه هاي اسلامي است.
اين مرجع تقليد، خطاب به طلاب شرکت کننده در ششمين اردوي تربيت معلم قرآن کريم افزود: اگر کوچک‌ترين خدشه اي به اين کتاب مقدس وارد شود، همگان به رويارويي برمي خيزند. از اين رو آشنايي هر چه بيشتر با قرآن از ضرورياتي است که بر ما لازم است در راستاي آن کوشا باشيم. اين که شما برادران عزيز در اين زمينه فعاليت مي کنيد بسيار جاي قدرداني و تشکر دارد.
اين مرجع تقليد، تفسير قرآن را در رأس علوم قرآني دانست و ضمن معرفي برخي از مهم ترين تفاسير قرآن به نقد و بررسي گوشه اي از آن‌ها پرداخت.
در پايان حضرت آيت الله فاضل لنکراني حاضران را به حفظ قرآن و تدبر در آن سفارش کرد و رشد و تعالي انسان و رفع مشکلات دنيا و آخرت را در انس با قرآن و عمل به آن برشمرد و افزود: شرايط كنوني فرهنگي جامعه ايجاب مي کند که تلاش و کوشش در اين زمينه دو چندان شود.
در آغاز اين ديدار، سرپرست ششمين اردوي تربيت معلم قرآن کريم، گزارشي از فعاليت اين اردوها ارايه داد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا